8 november 2015

Backspeglar - 1958

Uppdaterat pga det stora intresset för dessa backspeglar.




5 kommentarer:

  1. Vill härmed beställa 1 st backspegel no 408 för placering på höger framflygel (för säkrare omkörningar),men vid mera eftertanke så beställer jag även en vänsterspegel om det i framtiden mot förmodan skulle bli högertrafik i Sverige.Priset är lite högt men spegeln ser snygg och robust ut.
    Mvh Herr Lempa.

    SvaraRadera
  2. Bäste Herr Lemap.

    Vi har nöjet att enligt brevorder till Er effektuera 2 st backspegel nr: 408.

    Tyvärr är produkten på grund av det stora intresset tillfälligt slut i lager men beäknas att åter finnas omkring hösten 1958.

    SvaraRadera
  3. Mycket intressanta backspeglar!
    Jag kan visserligen vänta till hösten,
    men vilka tillverkar och säljer dessa attraktiva speglar?
    Nedre delen utav annonsen ser ut att ha förkommit.
    Är det möjligt att denna eminenta annons kan publiceras i sin helhet?

    Högaktningsfullt
    Inspektör S. Pegel

    SvaraRadera
  4. Skall se om jag hittar hela annonsen S. Pegel.

    SvaraRadera
  5. Hösten är här och jag behöver en backspegel!
    Nr 408 ser ut att vara både robust och vacker, en sådan måste jag verkligen ha.
    Vem kan tänkas tillverka en sådan skönhet?
    Och vem har fått äran att distribuera denna med alla de andra fina speglarna?

    Om jag nu inte kan få tag i en ny nr 408, kanske någon vänlig person känner till en begagnad sådan som jag mot en mindre pekuniär ersättning kunde införliva till mitt eminenta transportmedel.

    Högakningsfullt
    Inspektör S Pegel

    SvaraRadera