14 juni 2015

Windows 10

Varför skulle man uppgradera till Windows 10? Upplever att för varje Windowsversion som kommer blir det sämre och man får allt mindre koll på prylarna. Började med Windows 3.1 - då kunde man fortfarande pilla i DOS i om man ville men försök med det nu. I dag har jag version 7 och det fungerar hyfsat.

Har kollat på version 9 och blir inte klok på det och då lär inte version 10 vara mer pedagogiskt. Nåja, det är väl bara Larsson som är gammal... någon som kan ge ett skäl till att uppgradera?

5 kommentarer:

  1. Du menar väl version 8, det blev väl aldrig någon version 9. Var i Arvika igår, hade dessvärre ingen aning om bilutställningen. Skit!

    SvaraRadera
  2. Ja, det stämmer nog Kent, det var nog åttan jag inte blev klok på. Välkommen tillbaka tex den 18 juli då det är är bilutställning i Arvika Folkets Park.

    SvaraRadera
  3. Jag har Windows 7 och jag kommer inte att uppgradera till 10. Går min dator sönder så köper jag en ny med installerad 10:a då man vet att hårdvaran räcker till för version 10. Dessutom har jag program som funkar för 7 och det vet man aldrig vid en uppdatering tycker jag. Dessutom kör jag bara bildbehandlingsprogram och webbläsare så en uppdatering är inte så viktig.
    Ett tag var jag inne på att gå över till Mac eller enbart iPad, men jag tycker Apple strular nu också med väldigt mycket uppdateringar och appar som måste hänga med och funka till i de nya iOS-versionerna.

    SvaraRadera
  4. Bra Tony, ungefär så tänker jag med. Jag använder ju fortfarande Netscape Gold att redigera hemsidekoden med och det programmet kanske inte fungerar i 10? Hitentills har jag lyckats få igång det i alla nya Windowsversioner men man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
  5. Scanning av diabilder är viktigt och funkar till Windows 7. Man vet aldrig hur det blir vid uppgradering, som Tony skriver. Så laptopen, som nu blir en större modell, får hänga kvar på Windows 7. Med hemmadatorn (ej mobilt bredband) kör vi med Linux/Xubuntu och det är vi nöjda med. Känner ej behov av allt avancerat, som finns att köpa. Men den dagen kan ju komma - vem vet.

    SvaraRadera