24 januari 2013

Ta bort etiketter?

Någon som lärt sig hur man tar bort etiketter i den nya upplagan av Blogger?

Om jag har tex en mängd inlägg med etiketten "Tjejer" och vill ersätta den med tex "Kvinnor" så kan jag ju lätt ta fram alla inlägg med "Tjejer" och lägga till etiketten "Kvinnor". MEN! det finns ingen funktion så vitt jag ser som gör att man kan ta bort den gamla etiketten på alla inläggen. Naturligtvis går det ju att ta bort en etikett på ett inlägg i taget men det blir ju ett hästjobb i många fall.

I den gamla versionen av Blogger fanns denna funktion...

Uppdaterat 130124
Tror att jag funnit funktionen.

Klicka på "Utforma", "Inlägg", "Alla etiketter" (dvs man väljer den etikett som skall ändras, alt. klickar direkt i rutorna vid inläggen) klicka vidare på "Märk markerade inlägg" (vid pennan till vänster om "Publicera") där kan man då klicka "på" eller "av" valda etiketter.

8 kommentarer:

  1. Jag har inte heller hittat någon sådan funktion. Jag satt några timmar i förrgår och tog inlägg för inlägg. Som det står i din header: Det var bättre förr... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ok - då verkar det inte vara ngt som jag missat då...

    SvaraRadera
  3. Det fanns förr om jag minns ätt men nu ser jag ingen funktion för detta.

    SvaraRadera
  4. Ingen aning men det går väl på något sätt..luska vidare

    SvaraRadera
  5. det är ju egentligen ännu värre för mig
    jag vet inte ens vad Blogger är :))

    SvaraRadera
  6. TACK!!!! Råkade av misstag märka alla mina inlägg med en etikett och har förgäves försökt fixa det men inte orkat gå igenom alla.
    /Cecilia

    SvaraRadera
  7. Förlåt om jag är trög men jag fattar inte ens din förklaring. Vart hittar jag "Utforma"??

    SvaraRadera
  8. Glöm min kommentar, jag hittade nu! ;) Tack ändå!

    SvaraRadera