15 februari 2012

Svenska Teknikhus

5 kommentarer:

  1. Hej, jag skulle vara intresserad och uppskatta om du kunde berätta var du har hittat annonsen om hus från svenska teknikhus ab (eller om du vet mer om företaget). Jag äger ett hus som verkar ha ritats av dem på 50-talet och skulle gärna veta mer.

    Med vänlig hälsning,

    Stefan

    SvaraRadera
  2. Hej Stefan.

    Annonsen är hämtad ur tidningen "Allt i hemmet" nummer 3, 1959. Hittar jag tidningen så kan Du få en större kopia om Du nu inte hittar tidningen själv. Jag har ingen kunskap om företaget men gillade den tidstypiska annonsen.

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Jag bor också i ett hus ifrån Svenska Teknikhus (byggt 59) och fick efter lite forskande tag på deras katalog i ett antikvariat. Om du skickar en bild på ditt hus (eller en adress så jag kan koilla i google maps) så kan jag kolla om det finns med i den katalogen

    -h

    SvaraRadera
  4. Hej,
    vi bor också i ett hus byggt av Svenska Teknikhus - Poppelvägen 6 i Linköping. OM du kan hitta det i katalogen vore jag jätteintresserad av mer information.

    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa,

    Tyvärr. Inget i min katalog som liknar ditt hus. Jag har tyvärr ingen datering på katalogen heller så det är svårt att se om den är äldre eller yngre än ert hus. Det finns säkert fler kataloger ifrån firman men jag har bara en av dom (där inte ens mitt eget hus - som är ifrån 1959 - finns med)

    Lycka till med fortsatt jakt på information

    -h

    SvaraRadera