4 januari 2011

Sawona tapeter - 1958

6 kommentarer:

  1. Så snyggt, har du mer bilder skulle du kunna scana och skicka över till mig ?

    SvaraRadera
  2. 1963 köpte mina föräldrar en familjebåt. En snippa 8,5 m bygg på ett varv i Bråviken. Den hade namnet SAWONA. Bekanta sade " här kommer tapetbåten".

    Mvh
    Mårten

    SvaraRadera
  3. TSC - skall Du tapetsera? ;-)

    SvaraRadera
  4. Japp och jag samlar på mig mönster och ideér. Man kan ju få tillverkat
    tapeter om man har ett fräckt mönster.

    SvaraRadera
  5. Just den här bilden vet jag inte riktigt vart den kommer ifrån - någon gammal inredningstidning från 1958 antar jag. Kommer jag över något mera eller hittar denna igen så skall jag tänka på Dig...

    SvaraRadera
  6. Oj det var otroligt ambitiöst av TSC

    SvaraRadera